janitaenfrank.reismee.nl

Begin van het begin

Vanuit de lucht lijkt het er meer op dat je een metropool nadert zoveel licht straalt Kralendijk uit. Als een parel omringd door zwart van de oceaan. Zoals het hoort op een Caribisch eiland zijn gates en terminals en wat al niet meer achterwege gelaten; een streep asfalt, een bureautje met een vrolijke douane beambte en een lopende bagage band zijn al wat rest. De warmte die ons begroet is niet klam, drukkend, benauwd of op een andere manier vervelend, het is een rustgevende warmte, een wat-er-ook-gebeurt-het-is-in-elk-geval-warm-warmte. Op de zon zullen we nog een nachtje moeten wachten, maar ik ben al vrolijk omdat we ons avontuur eindelijk begonnen zijn.

Wanneer je ergens in het donker aankomt, lijkt die plek een soort magie over zich heen te krijgen. Iedere straathoek is gezellig, overal ruikt het naar lekker eten en er schijnt constant muziek te draaien. Zelfs als de volgende dag blijkt dat dit gewoon een aardse plek is en niet een of andere utopie, blijft de magie van de eerste nachtelijke indruk hangen. Eigenlijk zou je altijd in het donker aan moeten komen!

Wilde ezeltjes en geiten versperren de weg om ons welkom te heten, en de zee kabbelt rustig met al zijn beloftes voor een mooie tijd. Eenmaal in het appartement kunnen we met wat hondengeblaf en een luid waaiende wind (en jetlag) heerlijk in slaap komen. Een nieuw leven is begonnen!

Wim

Mooi geschreven Janita. Geniet van het leven.

Margot de Vor

spannend Janita en Frank.
Hoop dat jullie droom uitkomt!

Lia de Weerd

Een mooi begin! Vertel me meer!!

Truus

Een goed begin is het halve werk.

Laura

Lieve Janita en Frank,
Na het lezen van jullie eerste verhaal begint bij ons de vakantiekriebels te komen. Mooi geschreven!
Heel veel plezier en tot over twee weken!

Liefs Britt, Jaap en Laura

Harald

Klinkt er goed. Jullie leven een droom. Geniet er lekker van met z'n tweeën. Wij blijven in elk geval jullie blog volgen!

Liefs Harald en Jacqueline

Mirjam

Veel plezier!
Fijn dat je weer schrijft over wat jullie beleven.
Succes!