janitaenfrank.reismee.nl

Lost weight

Als vrouw ben je normaal gesprokenerg blij gewicht te verliezen. Ik niet.En ik ben vandaag wel 7 kilo verloren.

Ik sprong van de boot in het water om voor de 2e keer een groep te begeleiden, volledig enthousiast en gedreven. Vorige keer had ik wat moeite met al die mannen dieals dronken jongens in grotten en gaten gingen duiken, waar ze vast kwamen te zitten entoch door wilden gaan, helemaal gefocused op die ene lionfish die ze zullen en moeten speren (lionfish zijn hier in te grote getallen en bedreigen het andere onderwaterleven, waardoor het doden van deze mooie vissen wordt aangemoedigd). Maar deze keerzou ik die mannen eens in het gereel houden en laten zien hoe goede Dive Master ik worden ga!Waarschijnlijk was ik net iets te enthousiast, want daar ging mijn weightbelt direct bij het enteren van het water... En dus ook mijn duik!
(Je hebt een reim om met gewichten eraan, een weightbelt,zodat je kan zinken. Als je niet goed oplet, zoals ik deed, klikt de riem los en verdwijnt deze in the deep blue).
Ik moest dus weer de boot in klimmen en volledig balend rusten op het dek, in de zon. Nu kan je zeggen dat dat nog zo erg niet is, maar wel als je als groentje van deen Dive Master Trainee zo graag een groep goed wil begeleiden. Het zonnetje was natuurlijk wel een troost, al denkt mijn huis-zo-rood-als-een-kreeft daar anders over.

Nu is het zo dat ik inderdaad wat kilotjes al ben kwijtgeraakt, door al het gesjouw met tanks en in en uitspringen van de boot, schoonmaken van alle spullen en dan aan het einde van de dag nog een half uurtje de hoogte in rennen. Dus vrouwen, vergeet weightwatchers, vergeet Atkinson en vergeet vooral Sonja Bakker; ga een paar dagen naar the tropics en duik en loop je suf! Maar pas op dat je niet in een keer 7 kilo verliest....

Reacties

Reacties

Truus Sluurman

ha, ha, ha, ik zie het al helemaal voor me. Ik had graag je gezicht willen zien. Jammer van je duik. Nu kun je tenminste naar een mooie rode kreeft kijken. Veel plezier morgen. Mooie foto's trouwens.

Suus

O dat is echt balen! Maar ja, zoiets was wel te verwachten als lid van het loserhoekkie ;).
Één voordeel: 't kan de volgende keer alleen maar beter gaan!

De foto's zijn trouwens prachtig (lees: ik groen van jaloezie in de regen in NL)

Marja

Wat een verhaal meis...ge-wel-dig! Ookal vond jij dat niet ;-) haha. Geniet ervan!!

Truus

Je foto's heb ik nu op de computer bekeken. Ziet er echt geweldig uit. Vooral die voetjes in de zee. Kun je ook een foto sturen van een totale Janita! Eens kijken hoe bruin je al bent!

Madelief

Hahahaha... Sorry, kon het niet laten om te lachen ;)...

Wat een verhaal weer :D! Al vond jij het vast iets minder (zeker op dat moment)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!